Engagera dina kunder med nyhetsbrev

Varför ska du använda dig av nyhetsbrev för din marknadsföring?

Idag är nyhetsbrev ett bra sätt att marknadsföra sig på. Genom att skicka ut nyhetsbrev kan du på ett effektivt sätt, snabbt nå ut till många kunder, med just den information som du vill förmedla. Du får tillgång till statistik över bland annat öppnade nyhetsbrev och klick samt att du får en överblick över din målgrupps beteende. På så sätt kan du anpassa din marknadsföring online för att nå rätt kund.

Användning av ett nyhetsbrev

Genom att regelbundet skicka ut ett nyhetsbrev, hjälper det dig att skapa och bibehålla en relation med dina kunder. Dock är det viktigt att det görs på korrekt sätt så att du kan skapa ett optimalt nyhetsbrev. Nedan är 3 tips för bäst användning av e-postmarknadsföring:

  • Skapa ett intresse med en lockande ämnesrad. Att skapa en intressant med en lockande ämnesrad för e-post, är en viktig del till få ett engagemang från kunderna. Det är det första de läser och det måste kommunicera det värde som nyhetsbrevet medför, för att övertyga kunderna att vilja öppna och läsa.
  • Skapa en mening med nyhetsbrevet. Se till att varje nyhetsbrev ger en mening för kunden att vara prenumerant. Nyhetsbrevet kan ge mottagaren fördelar som till exempel erbjudanden, eventinbjudan, viktig information, tips eller guide så det skapas en nyfikenhet att regelbundet vilja läsa nyhetsbrevet.
  • Engagera med ditt nyhetsbrev. Skapa ett engagemang genom att uppmuntra kunderna att vidta åtgärder. Led dina läsare till en webbshop, landningssida eller vidta andra åtgärder. Detta hjälper dig att leda dina kunder vidare till ett potentiellt köp eller kontakt.

Vi skräddarsyr lösningar för nyhetsbrev utifrån dina önskemål och behov. Vill du veta mer? Kontakta oss

symbol