Vad är Facebook-retargeting?
Facebook retargeting är ett smidigt och effektivt sätt att rikta annonser mot den målgrupp som tidigare har besökt och visat intresse för din hemsida. Med hjälp av en Facebook-pixel, kan vi registrera alla kunder som har varit inne på hemsidan och sedan rikta anpassade annonser tillbaka. En kund kan ha lagt en vara i varukorgen eller bläddrat runt på hemsidan och det är till dessa personer retargeting annonserna visas för.
Det finns många steg en kund tar innan en konvertering. Ett beslut tas oftast inte vid första anblick, utan kunden har vanligtvis en köpresa i olika steg som de går igenom. Därför är det bra att påminna personerna som varit inne på hemsidan om att komma tillbaka, vilket oftast leder till att kunden hamnar i sista fasen av sin kundresa och konverteringen genomförs. En retargeting annons kan göras mot personer som har varit inne på hemsidan, är registrerade på nyhetsbrevet, tidigare kunder eller som har varit inne på specifika sidor. Möjligheterna är många och vi hjälper dig att nå ut med ditt budskap.
Hur vi hjälper ditt företag med Facebook retargeting
Vi hjälper dig att gå igenom vilka mål som kan vara relevanta för ditt företags retargeting kampanjer. Sedan skapar vi anpassade annonser utefter budskapet du vill förmedla, oavsett om det handlar om en viss tjänst eller generellt om ditt företag. Vi tycker att ett stort fokus ska ligga på att fånga de kunder som har visat intresse på hemsidan och anser därför att Facebook-retargeting är en viktig del i en marknadsföringsstrategi. Du kan tillsammans med en specialist ta fram en relevant strategi för att dina Facebook retargeting ska ge så bra resultat som möjligt. Vårt produktionsteam tar tillsammans fram intresseväckande material för att väcka ett intresse hos dina kunder.
Vill du veta mer om våra processer kring Facebook retargeting?