Öka chansen att göra dina besökare till kunder

Omvandla hemsidesbesökarna till kunder

Med hjälp av remarketinglistor, något som även kallas för Google ads RLSA (Remarketing Search List Advertising), får du möjlighet att rikta dina annonser mot personer som tidigare har besökt din hemsida.

En av många fördelar vid remarketingannonsering, är bland annat att de som tidigare har besökt hemsidan befinner sig en eller två steg djupare i köptratten. I de flesta fall har besökaren av din hemsida upplevt ett behov av de tjänster eller produkter du erbjuder. Kanske har besökaren vid ett tidigare stadie sökt efter information kring detta och utforskat möjligheterna.

Genom att besöka länken nedanför kan du läsa mer om vårt arbete med Google ads RLSA och hur vi kan hjälpa dig med din remarketingannonsering.

https://mortensenmedia.se/tjanster/ads-rsla-remarketing/

Varför ska du använda Google ads RLSA?

  • Du når potentiella kunder som tidigare visat intresse för ditt företag
  • Förbättrar chanserna till försäljning genom att annonsera till tidigare hemsidesbesökare
  • Ger stor annonsrelevans för mottagaren av annonsen = Högre klick- och omvandlingsfrekvens
  • Möjlighet till att höja och sänka budgivning beroende på din budget

Målgruppinställning

För att nå dina tidigare besökare, skapas en målgrupp som samlar alla besökare i en remarketinglista. Detta sker med hjälp av en remarketingtagg på din hemsida. Taggen samlar sen in alla besökare till listan inom en viss period, upp till 540 dagar. Dock är det mest sannolikt att besökare inom tidsintervallen 30–60 dagar är mest relevanta. Med andra ord har dina senaste besökare mer värde i jämfört med de som registrerades ett år tidigare.

Sökordsinriktning

Med remaketingannonsering är det inte bara möjligt att rita annonserna till tidigare webbplatsbesökare utan även genom specifika sökord, som matchar dina tjänster och produkter. På detta sätt kan du se exakt de kunder som är mest relevanta för dig och ditt företag.

Effektiv budgivning

Din möjlighet att kunna buda på varje specifikt sökord kan ökas och minskas beroende på din budget. På så sätt säkerställer du att du inte betalar för mer än vad som behövs för varje klick eller förfrågan. Samtidigt är du synlig för besökaren som finner dina tjänster eller produkter relevanta.

För att hålla ditt företag och dina tjänster kvar i besökarnas minne så använder vi remarketingannonser som i sin tur syns på andra hemsidor där annonsutrymme finns tillgängligt.

Vi på Mortensen Media hanterar Google ads RLSA utefter dina behov och önskemål. Vi hjälper dig med attimplementera remarketing möjligheten på din hemsida och ser till att rätt målgrupp, budgivning samt inställningar görs för att nå bästa resultat.

Om du behöver vår hjälp med Google ads RLS, tveka inte att kontakta oss!

symbol