Din hemsida är en värdefull kundkälla som du bör värdesätta
Med hjälp av en enkel spårningskod, som man implementerar på hemsidan, kan du lättare förstå vilka kanaler dina kunder använder sig av för att hitta till din hemsida samt deras beteende. Du kan till exempel se om de hittat dig via sociala medier, via en sökning på Google eller via digital annonsering. Det bästa av allt är att med hjälp av denna kunskap, kan du enklare nå din målgrupp på diverse digitala kanaler, som skapat flest leads i form av klick på telefonnummer, mail eller skickat in ett formulär via hemsidan.
Vi hjälper dig med en överblick
Oavsett om du redan har spårning upprättat på hemsidan eller inte, kan det vara bra att få en ordentlig genomgång så att du får en överblick över de som besöker din hemsida. Vi kan hjälpa dig upprätta en spårningskod, implementera den eller också bara hjälpa dig förstå den data som finns. Att få en inblick i vad som faktiskt funkar och vad som skapar trafik, ger en bra grund i hur du ska synas på nätet.
Använd dina pengar där de skapar mest värde
Efter att du har fått en bra grund i hur dina potentiella kunder hittar din hemsida, kan du börja fördela din budget där det genererar mest pengar. Därefter kan man också se vilka specifika annonser, inlägg eller Google sökningar, som har medfört bäst resultat i form av leads eller köp på din hemsida.
Vill du också nyttja denna funktion till att skapa mer sälj?
Vi står alltid redo med att erbjuda dig rådgivning kring dina digitala möjligheter. Vi går gärna igenom statistiken på din hemsida och ser till att du skapar nytta i de pengar du investerar.
Kontakta oss redan idag så hjälper vi dig!