LinkedIn annonsering – Ett bra verktyg för B2B marknadsföring

LinkedIn är en plattform där professionellt innehåll och nätverk står i huvudfokus. Användarna kan bruka plattformen för att söka ny kunskap och inspiration, men även dela arbetsrelaterade nyheter samt information.

LinkedIn plattformen används i dagsläget av cirka 4,3 miljoner svenskar, vilket skapar goda förutsättningar för dig som vill göra en storsatsning på B2B marknadsföring. LinkedIns annonsplattform gör det lätt att rikta in annonser mot olika industrier, utbildningar och jobbtitlar. Valmöjligheterna förbättrar chanserna att kunna rikta annonserna mot beslutsfattare och fånga relevanta leads.
 
Varför ska du använda LinkedIn annonsering?

Fördelarna med att använda LinkedIn annonsering är många. Plattformen erbjuder möjligheten att skapa en mer precis inriktning. Det som ligger till grund för denna funktion är all information som plattformen har samlat in kring användarna såsom jobbtitel, utbildning och industri. De alternativa inriktningarna gör att LinkedIn skiljer sig ur mängden från andra sociala medier då deras annonsinriktning inte bara kretsar kring användarnas intressen.

Genom att göra inriktningen mer specifik i jämförelse med andra sociala medier är du garanterad kvalitativa leads. Dessutom får du mer relevant trafik från LinkedIn annonsen vilket resulterar i att du får ut det mesta av din annonsbudget.

Annonsformat
Precis som andra annonsplattformar erbjuder LinkedIn olika sorters annonser som till exempel bild, varierande karusell, text, event och videoannonser. Beroende på vilken annonstyp som är lämplig kan vi på Mortensen Media hjälpa dig med designen och uppsättningen av annonsen på LinkedIn.

Oavsett om avsikten är att skapa synlighet, samla kvalitativa leads eller uppnå event med mervärde, kan vi hjälpa dig och din verksamhet att synas med ditt budskap framför rätt målgrupp.

Vill du veta mer om våra processer kring LinkedIn annonsering?

symbol