Marknadsför sortimentet med Google Shopping

Google som många vet är en av de största sökmotorerna som används idag. Med hantering av 90 % av alla världens sökfrågor är det med stor sannolikhet en plattform som din målgrupp besöker. För att synas med dina produkter när en potentiell kund aktivt använder sökmotorn för att söka efter något du erbjuder kan du använda dig av Google Shopping.

Vad är då Google Shopping?

Google Shopping är kort förklarat Googles egen prisjämförelsetjänst. Verktyget gör det möjligt för e-handlare att marknadsföra produkter visuellt på Googles sökresultat och andra plattformar. Med annonser som visar produktbild och pris utan krav på interaktion kan du lätt väcka ett intresse hos målgruppen. Det leder oftast till att kunden skippar övervägande steget i köpprocessen och går direkt till köp.

Är du intresserad av att börja med Google Shopping?

Budskapsstrategier

Fler fördelar med Google Shopping

–       Större avkastning på investering (ROI)
–       Bredare utsträckning mot potentiella kunder
–       Högre konverteringsgrad än textannonser

Hur kommer jag igång med Google Shopping?

Om du driver en e-handel och vill komma igång med Google Shopping kan du kontakta våra rådgivare via knappen nedan. De står redo att svara på eventuella frågor och funderingar som du har.

symbol