Vad är Facebook-retargeting?

Vad är Facebook-retargeting?

Retargeting är ett smidigt och effektivt sätt att skapa annonsering mot de personer som tidigare har besökt företagets hemsida. En kund kan ha lagt en vara i varukorgen eller sökt på er webbsida, det är till de här personerna retargeting-annonserna visas för. Ett köp eller beslut tas oftast inte vid första anblick, därför är det bra att påminna personerna som varit på hemsidan om att de sett produkten innan, detta leder ofta till att köpet genomförs. En retargeting-annons kan göras mot personer som har: sökt på företagets hemsida, alla som har konverterat och de personer som har besökt er hemsida.

Hur vi hjälper er med Facebook-retargeting

Vi hjälper er att gå igenom vilka mål som kan vara relevanta för ert företags retargeting och vi skapar anpassade retargeting-annonser utefter era behov. Vi tycker att ett stort fokus ska ligga på att fånga de kunder som har visat intresse för er hemsida/företag och anser därför att Facebook-retargeting annonser är en viktig del i er annonsering. Genom att implementera en Facebook-pixel från ert Facebook-konto på företagets hemsida och kan på så sätt spåra de besökare som ni haft för att sedan marknadsföra till rätt målgrupp på Facebook.

GRÄNSLÖST SAMARBETE / GRÆNSELØST SAMARBEJDE

Vi är en byrå där vi jobbar lokalt såväl som internationellt med personlig kontakt med våra kunder. Ett gränslöst samarbete.