Tips & Tricks

Läs det senaste om digital marknadsföring. Håll dig alltid up-to-date och häng med i trenden.

Vikten av att välja rätt sökord

Vikten av att välja rätt sökord

Rätt sökord - Syns i topp för de som söker Google har idag störst marknadsandel, hela 92,54% bland sökmotorerna på internet. Dessutom sker det cirka 5,6 biljoner sökningar i genomsnitt på sökmotorn per dag globalt. Genom att noggrant välja ut sökorden och ta fram en...

Video, en väsentlig marknadsföringskanal

Video, en väsentlig marknadsföringskanal

Video ökar i popularitet Det går inte att undgå att vi idag spenderar en stor del av vår tid online genom att titta på video. YouTube, Facebook och Instagram Reels är glasklara exempel på sociala medier som vill kunna erbjuda sina användare möjligheten att skapa och...

Så här får du ut mest av dina pengar!

Så här får du ut mest av dina pengar!

Din hemsida är en värdefull kundkälla som du bör värdesätta Med hjälp av en enkel spårningskod, som man implementerar på hemsidan, kan du lättare förstå vilka kanaler dina kunder använder sig av för att hitta till din hemsida samt deras beteende. Du kan till exempel...

Följer din hemsida reglerna?

Följer din hemsida reglerna?

Vad är integritetspolicy (personuppgifter) ? Integritetspolicyn, även kallad personuppgiftspolicy, är till för att ge dina besökare en överblick över vilken data din hemsida eller webbshop samlar in, behandlar och lagrar. Den data som samlas in i förhållande till...

Vem vill du nå med ditt budskap?

Vem vill du nå med ditt budskap?

Bli inte en i mängden – stick ut i bruset med en personligt anpassad kommunikation! En av de mest spännande trenderna som smyger sig på inom djungeln av marknadsföring är begreppet personligt anpassad kommunikation. I takt med att den digitala informationsmängden ökar...

Varför bör man ha en långsiktig varumärkesstrategi?

Varför bör man ha en långsiktig varumärkesstrategi?

Styrkan i en långsiktig varumärkesstrategi Utan en tydlig strategi och kommunikationsplan är det lätt att falla in i kortsiktiga marknadsföringsaktiviteter. Spontana kampanjer blir ofta spretiga och kan på lång sikt stjälpa varumärkesarbetet mer än vad det gör nytta....

symbol